TKV Auto's

Procesefficiëntie voor TKV voertuigen

TKV Auto'sHet afhandelen en TKV auto’s bij dealerholdingen kan efficiënter en worden geoptimaliseerd, door aansturing vanuit 1 platform.

TKV auto’s zijn in de meeste gevallen aangeschaft door een dealerholding om deze in de eigen retail vestigingen te verkopen. De instroom matcht vaak niet met de verkoop of inzet bij klanten. De klassieke oplossing is voorraad creëren bij meerdere vestigingen. Het decentraal beoordelen en evt herstellen heeft dat nadelige effecten op de efficiency het is namelijk vaak lastig inzicht te krijgen in de processen, laat staan een gecentraliseerde sturing er op te geven.

Door de processen in Cars eXchange bij te houden ontstaat overzicht en wordt de administratieve druk verlaagd. Het overzicht maakt het mogelijk sneller knelpunten en verbeteringen te identificeren maar ook te realiseren.

Een voorbeeld van het verbeteren van het proces is het deels of geheel centraliseren van de retailvestigingen niet alleen efficiency verbetering wordt gerealiseerd maar ook kwaliteitsverbetering.

De optimalisatie wordt gerealiseerd op meerdere vlakken

  1. Verlaging administratieve druk door minder manuele (Email) handelingen.
  2. Betere en snellere beoordeling wat en wanneer iets te herstellen aan een voertuig.
  3. Dus pas herstellen bij afroep door het retailkanaal.
  4. Beheer van de TKV voorraadpositie.
  5. Snel realiseren van strategische procesverbeteringen.

Deze inzichten hebben en beslissingen online en snel kunnen nemen is in CX eenvoudig mogelijk.